Ποιες πραγματικά ήταν;
ψάλλεται το τροπάριο
της Κασσιανής. Είναι το περίφημο δοξαστικό των Αποστίχων «Κύριε, η εν πολλαίς
αμαρτίαις περιπεσούσα
αμαρτίαις περιπεσούσα
γυνή την σην αισθομένη θεότητα, μυροφόρου αναλαβούσα τάξιν, οδυρομένη, μύρα
σοι προ του
σοι προ του
ενταφιασμού κομίζει…»( Κύριε, η γυναίκα που έπεσε σε πολλές αμαρτίες, επειδή
κατάλαβε ότι είσαι Θεός,
κατάλαβε ότι είσαι Θεός,
αναλαμβάνει έργο μυροφόρας και με θρήνους σου φέρνει μύρα για να σε αλείψει πριν
ακόμα
ακόμα
νταφιασθείς..). Πρόκειται για ποιητικό αριστούργημα.
Επιπόλαιοι και ανιστόρητοι άνθρωποι λένε και γράφουν, πως η Κασσιανή ήταν
αμαρτωλή και διεφθαρμένη
αμαρτωλή και διεφθαρμένη
γυναίκα, και μιλώντας η Κασσιανή για την πόρνη γυναίκα του Ευαγγελίου βρίσκει
ευκαιρία να μιλήσει για τον εαυτό της. Λάθος.
ευκαιρία να μιλήσει για τον εαυτό της. Λάθος.
ποιητικό ταλέντο. Αντί για τη βασιλική αλουργίδα προτίμησε το ταπεινό σχήμα της
μοναχής και έγραψε
μοναχής και έγραψε
πολλούς ύμνους. Και ο ωραιότερος ύμνος της είναι ο αποψινός, γνωστός σαν
«τροπάριο της Κασσιανής».
«τροπάριο της Κασσιανής».
Ποιά λοιπόν είναι η πόρνη γυναίκα, για την οποία μιλάνε όλα τα τροπάρια της Μεγ.
Τρίτης (βράδυ); Εδώ
Τρίτης (βράδυ); Εδώ
είναι η δεύτερη, μεγαλύτερη, διαστρέβλωση. Φυσικά, απαντούν οι διαστρεβλωτές, η
πόρνη ήταν η Μαρία
πόρνη ήταν η Μαρία
η Μαγδαληνή !… Και το πιπιλίζουν αυτό και καλοπροαίρετοι άνθρωποι, και άνθρωποι
της Εκκλησίας.
της Εκκλησίας.
Έχουν ταυτίσει τη Μαγδαληνή με την πόρνη!
Είναι και τούτο αποτέλεσμα της άγνοιας της Αγίας Γραφής. Άγνοια Γραφής = άγνοια
Χριστού. Άγνοια Γραφής =άγνοια της αλήθειας. Άγνοια Γραφής = θρίαμβος της πλάνης.
Και είναι.Χριστού. Άγνοια Γραφής =άγνοια της αλήθειας. Άγνοια Γραφής = θρίαμβος της πλάνης.
Μια για πάντα ας ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα. Η Μαρία η Μαγδαληνή δεν υπήρξε
διεφθαρμένη και πόρνη ποτέ. Ήταν μια ύπαρξη, που έπασχε, και την θεράπευσε ο
Χριστός. Ο ευαγγελιστής Λουκάς λέγει
χαρακτηριστικά για τη Μαρία τη Μαγδαληνή: Ακολουθούσαν τον Ιησού οι δώδεκα
μαθηταί και γυναίκες, μεταξύ των οποίων «η Μαρία, που ονομαζόταν Μαγδαληνή,
απ’ την οποία είχε βγάλει εφτά δαιμόνια»
μαθηταί και γυναίκες, μεταξύ των οποίων «η Μαρία, που ονομαζόταν Μαγδαληνή,
απ’ την οποία είχε βγάλει εφτά δαιμόνια»
(Λουκ. 8, 2). Ήταν δαιμονισμένη. Ο Χριστός της έβγαλε τα δαιμόνια, όπως έβγαλε και
τα δαιμόνια τόσων άλλων ανθρώπων. Φαίνεται, πως τα επτά δαιμόνια, που βγήκαν από
τη Μαγδαληνή, πήραν μαζί τους κι άλλα δαιμόνια και μπήκαν στις διάνοιες των
διεστραμμένων ανθρώπων, που λένε πως η Μαγδαληνή ήταν η πόρνη και που
προχωρούν και πετάνε λάσπη κατά του άσπιλου και αναμάρτητου
τα δαιμόνια τόσων άλλων ανθρώπων. Φαίνεται, πως τα επτά δαιμόνια, που βγήκαν από
τη Μαγδαληνή, πήραν μαζί τους κι άλλα δαιμόνια και μπήκαν στις διάνοιες των
διεστραμμένων ανθρώπων, που λένε πως η Μαγδαληνή ήταν η πόρνη και που
προχωρούν και πετάνε λάσπη κατά του άσπιλου και αναμάρτητου
Ιησού. Η λασπολογία στη χειρότερη μορφή. Η Μαγδαληνή, μετά τη θεραπεία της,
ήταν μια από τις ευγενείς εκείνες και άγιες Μυροφόρες γυναίκες.
ήταν μια από τις ευγενείς εκείνες και άγιες Μυροφόρες γυναίκες.
Και τότε ποιά είναι η πόρνη, που άλειψε με μύρο τα πόδια του Χριστού, η πόρνη, για
την οποία μιλάνε τα τροπάρια της Μεγ. Τρίτης (βράδυ); Άγνωστη, ανώνυμη. Ακούσατε
σε κανένα τροπάριο το όνομα της πόρνης; Όχι, πουθενά. Αλλά κι ο ευαγγελιστής
Λουκάς, που περιγράφει τη σχετική σκηνή, δεν αναφέρει
την οποία μιλάνε τα τροπάρια της Μεγ. Τρίτης (βράδυ); Άγνωστη, ανώνυμη. Ακούσατε
σε κανένα τροπάριο το όνομα της πόρνης; Όχι, πουθενά. Αλλά κι ο ευαγγελιστής
Λουκάς, που περιγράφει τη σχετική σκηνή, δεν αναφέρει
το όνομα της πόρνης, λέει ότι· «Στη πόλη, ήταν κάποια αμαρτωλή γυναίκα»
(Λουκ, 7, 37).
(Λουκ, 7, 37).
Δεν αναφέρει το όνομα της πόρνης, σαν να μη θέλει να διαπομπεύσει την αξιολύπητη
εκείνη γυναίκα,δακτυλοδεικτούμενη στη μικρή κοινωνία της πόλεως της. Αλλ’ ο ιερός
συγγραφεύς δεν την διασύρει. Αποφεύγει ν’ αποκάλυψει το όνομα της.
εκείνη γυναίκα,δακτυλοδεικτούμενη στη μικρή κοινωνία της πόλεως της. Αλλ’ ο ιερός
συγγραφεύς δεν την διασύρει. Αποφεύγει ν’ αποκάλυψει το όνομα της.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι oι Απόστολοι, ενώ δεν έκρυβαν τις δικές τους ατέλειες και
πτώσεις, όταν μιλάνε για μεγάλους αμαρτωλούς που μετανοούν, δεν αναφέρουν το
όνομά τους. Δεν θέλουν να τους διαπομπεύσουν. Έτσι ούτε το όνομα της πόρνης που
άλειψε τα πόδια του Κυρίου γνωρίζουμε, ούτε το
πτώσεις, όταν μιλάνε για μεγάλους αμαρτωλούς που μετανοούν, δεν αναφέρουν το
όνομά τους. Δεν θέλουν να τους διαπομπεύσουν. Έτσι ούτε το όνομα της πόρνης που
άλειψε τα πόδια του Κυρίου γνωρίζουμε, ούτε το
όνομα της μοιχαλίδας που θέλησαν οι φαρισαίοι να την λιθοβολήσουν γνωρίζουμε, ούτε
το όνομα του αιμομίκτη στην πρώτη Εκκλησία της Κορίνθου γνωρίζουμε.
το όνομα του αιμομίκτη στην πρώτη Εκκλησία της Κορίνθου γνωρίζουμε.
Ανώνυμη η πόρνη. Δεν την ονοματίζουν ο ευαγγελιστής και οι υμνογράφοι. Την
βάφτισαν όμως οι παραμυθάδες, και την βγάλανε Μαγδαληνή!
βάφτισαν όμως οι παραμυθάδες, και την βγάλανε Μαγδαληνή!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου